Veelgestelde vragen
Zending volgen
(9)
Zending volgen
(9)Je kunt de laatste verzendstatus van je pakket op elk gewenst moment bekijken op onze track & trace pagina.
Let op: Customer Service Dragonfly medewerkers hebben toegang tot dezelfde informatie als jij. Zij weten dus niet méér dan wat je zelf ziet op de track & trace pagina.
Als je je hebt aangemeld voor onze e-mailnotificaties, ontvang je een e-mail zodra we verwachten dat je pakket binnen drie uur bij je wordt afgeleverd.
Vervelend! Dit kan gebeuren als:
- De verzender ons niet op de hoogte heeft gesteld van de verzending. Soms duurt het een paar uur voor de informatie van jouw bestelling ons systeem bereikt.
- Je Track & Trace code niet begint met een reeks letters gevolgd door een reeks cijfers, bijvoorbeeld ABCD0000123456789.
- Je Track & Trace code meer dan drie maanden oud is.
Je kunt je Track & Trace code meestal vinden in de bevestigingsmail van de verzender van je pakket.
Natuurlijk! Je kunt het bezorgadres wijzigen, zolang dat binnen Nederland is. Bel ons op 1 833-622-1570 om het bezorgadres te wijzigen.
Let op: het doorvoeren van wijzigingen gebeurt handmatig. Dit kan betekenen, dat je bezorging enige vertraging oploopt.
Helaas is dit op dit moment nog niet mogelijk.
Natuurlijk! Bel ons op 1 833-622-1570 om de bezorgdatum te wijzigen.
We bezorgen je pakket in dat geval op de door jou aangegeven veilige plek rondom je woning of bij je buren.
Als er op het bezorgadres geen veilige plek is om je pakket achter te laten, brengt onze bezorger het terug naar ons lokale depot en wordt het de volgende werkdag bij je bezorgd.
Dat is vervelend, onze excuses voor de vertraging. Onze schattingen zijn gebaseerd op het schema van de bezorger, maar het kan zijn dat hij een beetje achterloopt.
Je kunt onze track & trace pagina bekijken voor de meest actuele informatie die we over je pakket in ons bestand hebben. Als die pagina aangeeft dat je pakket onderweg is, zullen we er zo snel mogelijk zijn.
Dit betekent dat we je pakket vandaag niet hebben kunnen bezorgen.
Dit kan zijn omdat:
- Je voordeur niet bereikbaar was
- De bezorger zijn route vandaag niet kon afmaken
- Er geen veilige plek was om het pakket achter te laten
- We je pakket niet bij je buren konden bezorgen
- De bezorger het pakket niet kon vinden in zijn bestelbus
We proberen je pakket de volgende werkdag af te leveren.
Bezorging
(8)
Bezorging
(8)Bij Dragonfly monitoren en verbeteren we continu onze maatregelen om pakketdiefstal te voorkomen en jou de beste service te bieden.
Ons innovatieve meldingssysteem stuurt iedere consument een persoonlijke melding met een geschatte bezorgtijd. Zo kun jij je voorbereiden op het in ontvangst nemen van het pakket of eventueel een buurman vragen het pakket aan te nemen.
Heb je je pakket niet ontvangen, adviseren we om een klacht in te dienen bij de verzender bij wie je de bestelling geplaatst hebt.
Afhalen op onze locaties is op dit moment niet mogelijk. Je kunt echter wel contact opnemen met het team van Customer Service Dragonfly om een adreswijziging door te geven, de bezorgdatum te wijzigen of om bezorginstructies toe te voegen.
We bezorgen van maandag tot en met zaterdag van 14.00 tot 22.00 uur.
Als je pakket niet persoonlijk bij je is bezorgd, zou je de foto van de bezorging per e-mail moeten hebben ontvangen, indien de verzender ons je e-mailadres heeft gegeven.
Is dit niet het geval, controleer dan eerst de plekken rond je woning of informeer bij de buren voordat je contact met ons opneemt. De bezorger kan het pakket ook op de door jou aangegeven veilige plek rond je huis hebben bezorgd, dus kijk vooral ook daar.
Mocht je het pakket alsnog niet hebben gevonden, bel ons dan onmiddellijk op 1 833-622-1570 om samen tot een oplossing te komen!
Uit veiligheids- en vertrouwelijkheidsoverwegingen is de inhoud of de waarde van de bezorgde pakketten niet bij Dragonfly bekend.
Dat is bijzonder vervelend. We evalueren en verbeteren voortdurend onze maatregelen om pakketdiefstal te voorkomen en onze klanten de beste service te bieden. Bel ons op 1 833-622-1570 om samen tot een oplossing te komen!
Uit veiligheids- en privacyoverwegingen is de inhoud of de waarde van de bezorgde pakketten niet bij Dragonfly bekend.
Dat spijt ons. Als de inhoud van je pakket na ontvangst beschadigd en/of onbruikbaar blijkt, dien dan een klacht in bij de verzender bij wie je je aankoop hebt gedaan.
Uit veiligheids- en privacyoverwegingen is de inhoud of de waarde van de bezorgde pakketten niet bij Dragonfly bekend.
Als je pakket niet persoonlijk bij je is bezorgd, zou je een foto van de bezorging per e-mail moeten hebben ontvangen, als de verzender je e-mailadres tenminste aan ons heeft doorgegeven. Als je de locatie van het pakket op de foto niet herkent en je hebt het pakket niet kunnen ophalen, bel ons dan op 1-833-622-1570 om samen tot een oplossing te komen!
Uit veiligheids- en privacyoverwegingen is de inhoud of de waarde van de bezorgde pakketten niet bij Dragonfly bekend.
We bezorgen je pakket persoonlijk, op een door jou gekozen veilige plek rond je woning of bij de buren, als je dit als bezorgvoorkeur hebt opgegeven.
Pakketten die een handtekening voor ontvangst vereisen, bezorgen we vanzelfsprekend alleen bij jou persoonlijk of bij de buren.
Meldingen/notificaties
(2)
Meldingen/notificaties
(2)Je hebt deze e-mail ontvangen omdat je onlangs een artikel hebt besteld bij een verzender die Dragonfly heeft ingeschakeld om het artikel bij je te bezorgen.
Je kunt je afmelden voor verdere notificaties door op de link onderaan de e-mail te klikken.
Heb je een verdachte e-mail, oproep of sms ontvangen, die afkomstig lijkt te zijn van Dragonfly, raden we je aan het volgende te doen:
- Meld de e-mail als junk of phishing bij je mailprovider
- Stuur de e-mail door naar [email protected]
- Verwijder de e-mail
Wij vragen nóóit om betaling of persoonlijke informatie in ruil voor je pakket.
Helaas komt het wel eens voor, dat mensen misbruik maken van onze naam en diensten met frauduleuze e-mails, ook wel bekend als "phishing". We raden je aan om waakzaam te zijn voor dergelijke e-mails en nooit te antwoorden met persoonlijke informatie. Een goede manier om phishing e-mails te herkennen is goed op eventuele ontwerpfouten, spelfouten en ongebruikelijke verzoeken te letten.
We doen er alles aan om jouw informatie te beschermen en nemen alle nodige voorzorgsmaatregelen om de veiligheid van ons netwerk te waarborgen. Aarzel niet om contact met ons op te nemen als je vragen hebt over de echtheid van een e-mail.
Over ons
(4)
Over ons
(4)Onze Customer Service is bereikbaar van maandag tot vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur en op zaterdag en zondag van 9.00 tot 17.00 uur.
Dragonfly is een logistiek bedrijf dat dagelijks pakketten bezorgt in verschillende landen over de hele wereld.
Met ons hoofdkantoor in Montreal, Canada en vestigingen in Australië en Nederland hebben we meer dan 3.600 vaste medewerkers in dienst, openen we voortdurend nieuwe sorteercentra en breiden we ons internationale netwerk uit.
We zien onszelf meer als een technologieplatform dan als een traditionele pakketvervoerder. Dat komt omdat onze geavanceerde software-infrastructuur onze bezorgroutes voortdurend optimaliseert, waardoor we sneller en efficiënter zijn en een duidelijk concurrentievoordeel hebben.
Het is onze missie om klanten de meest betrouwbare en snelste pakketbezorging te bieden. Hiertoe gebruiken we een innovatief routeoptimalisatiesysteem, dat ons in staat stelt de reistijd van onze Bezorgpartners tussen bezorgingen steeds verder in te korten.
Omdat het aantal te bezorgen pakketten per depot sterk verschilt, krijgen onze Bezorgpartners geen quota toegewezen. Ons enige doel is klanttevredenheid.
Bij Dragonfly bezorgen onafhankelijke Bezorgpartners en hun teams de pakketten van onze klanten. Meer informatie hierover vind je hier.
Hulp nodig?
Staat jouw vraag er niet tussen? Geen antwoord op je vraag gevonden? Neem gerust contact met ons op - we helpen je graag verder.