Skip to navigationSKip to content

Over Dragonfly

Een nieuwe aanpak in pakketbezorging

About us

Wie we zijn

Dragonfly is een logistieke dienstverlener die elke dag pakketten bezorgt over de hele wereld. We lopen voorop dankzij ons technologieplatform dat dagelijks geoptimaliseerde routes genereert voor onze zelfstandige bezorgpartners. Zo stellen we onze klanten in staat hun consumenten een snelle, betrouwbare en punctuele bezorgervaring te bieden bij hun online aankopen.

Intelcom, het moederbedrijf van Dragonfly Shipping, werd in 1986 opgericht en heeft haar hoofdkantoor in Montreal, Canada. Intelcom | Dragonfly heeft meer dan 3.600 medewerkers in vaste dienst, opent voortdurend nieuwe sorteercentra en breidt ook internationaal gestaag uit.

Tech-gedreven meerwaarde

Met onze geavanceerde logistieke technologie maken wij e-commerce bezorging voor iedereen snel, betrouwbaar en eenvoudig. Door elke bezorging in real-time te optimaliseren kunnen we 98% van de tijd op het beloofde tijdstip leveren. Hoe hoog de volumes ook oplopen.

WE KOMEN ONZE BELOFTEN NA

Onze bijzondere aandacht voor aan innovatie en ervaring als belangrijke waarden vertaalt zich rechtstreeks in een hoge tevredenheid van onze consumenten en verzenders. In 2024 gaven consumenten ons een gemiddelde tevredenheidsbeoordeling van 4,6/5, iets waar we uitermate trots op zijn.

ONZE GROEI

De afgelopen tien jaar zijn we gestaag meegegroeid met de e-commerce sector en hebben we ons ontwikkeld tot een voorloper en innovatieve kracht in pakketbezorging. En we zijn nog altijd even trots om elke dag weer en over de hele wereld onze pakketten te bezorgen.

Dragonfly in cijfers

INTERNATIONALE FOOTPRINT

95

Sorteercentra waar we pakketten kunnen ophalen of bezorgen.

ALTIJD OP TIJD

98%

Tijdig en volgens afspraak bezorgd.

TEVREDEN KLANTEN

4,6/5

Gemiddelde klanttevredenheid gebaseerd op meer dan 2 miljoen beoordelingen in 2024.

DEKKING

100%

Landelijke dekking.

Achter elke bezorging staat een indrukwekkend team van experts, die hun activiteiten steeds zorgvuldig op elkaar afstemmen om tot de beste resultaten te komen

Profil 4

Vriendelijke mensen

Die onze klanten ondersteunen

Profil 1

Betrouwbare mensen

Die in onze sorteercentra en depots werken

Profil 5

Efficiënte mensen

Die de pakketten bezorgen

Gedreven sinds 1986

1986

Oprichting Intelcom Express

In 1986 werd in Canada het moederbedrijf van Dragonfly opgericht. In de loop der jaren zijn we gestaag gegroeid en uitgegroeid tot een belangrijke pakketbezorgers voor professionele dienstverleners.

2002

Uitbreiding

Dankzij een partnership met een van 's werelds grootste pakketbezorgers breiden we ons netwerk in een keer uit tot meer dan 250 Canadese steden.

2012

Medische divisie

We richten een farmaceutische en medische divisie, op die gespecialiseerd is in het transport van geneesmiddelen op recept, medische dossiers en medische monsters. We worden hoofdverzender voor een aantal apotheekketens door heel Quebec.

2015

Online handel

De explosieve groei van e-commerce doet ons besluiten een nieuwe bezorgdienst te lanceren voor grote volumes. Vanaf het begin maken we het verschil door het bieden van een flexibiliteit te bieden die in Canada nog altijd ongeëvenaard is gebleken: 7/7 bezorging van 8.00 tot 21.00 uur.

2017

Ook in het westen

Intelcom's pan-Canadese netwerk bereikt 10 nieuwe steden. Dankzij nieuwe samenwerkingsverbanden voor online bezorging kunnen we nog meer servicepunten openen, voornamelijk in het noorden van Alberta.

2018

Technologie

We lanceren een e-mailnotificatiesysteem voor online bestellingen voor geschatte bezorgtijden en -bevestigingen voor de consument. We blijven deze technologie verfijnen om nog meer flexibiliteit te bieden.

2019

Barrières doorbreken

Intelcom investeert fors in haar slimme logistieke technologie, doorbreekt barrières in last-mile prestaties en verstevigt haar positie als geduchte concurrent in de wereld van pakketvervoerders.

Met meer dan 70 locaties in 10 provincies en 2 territoria zijn we nu officieel de Canadese leider in thuisbezorging.

2020

In deze tijden

Onze digitale verzendalgoritmes bewijzen hun onbetwistbare waarde als het verzendvolume toeneemt met de groei van e-commerce: Intelcom behoudt een fantastische staat van dienst als het gaat om tijdige bezorging.

2021

De grens over

Intelcom lanceert vestigt zich in Australië via haar dochteronderneming Dragonfly Shipping. Dit land krijgt hiermee de eerste dagdagelijks operationele bezorgservice in zijn soort. Door onze voortdurende groei kunnen we ook hier onze diensten aanbieden aan een groeiend aantal klanten die hun bezorgervaring willen verbeteren.

Climate Pledge

Dragonfly en Intelcom sluiten zich aan bij The Climate Pledge en streven ernaar om in 2040 klimaatneutraal te zijn.

2022

Retourlogistiek

Diversificatie van ons dienstenaanbod met innovatieve Home Handoff retourzendingen, in Nederland bekend als Dragonfly ThuisRetour.

2024

Dragonfly vliegt uit

We wijzigen onze naam in Dragonfly om onze wereldwijde expansieambities kracht bij te zetten. We blijven de naam Intelcom alleen gebruiken in onze thuisprovincie Québec. Zo eren we onze geschiedenis en onze sterke banden met de gemeenschap.

2025

Bestemming Europa

Dragonfly gaat officieel van start in Nederland en markeert daarmee het begin van onze uitbreiding naar Europese markten.